Visjes voeren

Maandag

Om 8 uur sta ik klaar bij de receptie, bepakt met gopro, en alles wat er verder nodig is aan spullen om het great barrier reef mee te gaan verkennen. We krijgen een dun pak mee ( tegen de kwallen) en lopen dan door de mangrove naar het strand waar de boot al aan komt varen om ons op te pikken. Ik laat eerst wat andere aan boord klimmen ( als er dan al een krokkie ligt mogen zij als eerste hap dienen 😎, raar hoor zo door de zee te waden na al die waarschuwingen). En of we go! Ik kom erachter dat de batterij van de gopro helemaal leeg is, wat raar ik had toch alles opgeladen.... Waarschijnlijk heeft er iets tegen de aan en uit knop gedrukt waardoor hij leeg is gelopen. Nou dan maar alles goed in mijn geheugen prenten. De boot doet er een half uur over en dan zijn we er! Helaas begin ik me zodra de boot stil ligt misselijk te voelen, ik zal toch niet zeeziek worden?!  Als ik in het water lig ben ik 1 van de eerste die een zeeschilpad ontdekt, we hadden te horen gekregen dat we dan een bepaald gebaar met de handen moesten maken maar na wat aangeklooi boven mijn hoofd ( volgens mij allesbehalve een schilpad 😂) besluit ik maar gewoon turtle te gillen naar de instructice.Deze kan ook afgevinkt worden. Al snel snorkelen we door en bekijken the reef vanaf allerlei plekken, ondertussen probeer ik af en toe naar de uitleg van de instructrice te luisteren maar mijn hoofd boven water vindt mijn maag niet leuk en heb ik mijn ontbijt maar aan de vissen gegeven. Ik heb ervoor gezorgd dat ik niks achter heb gehouden en vond mezelf erg gul 😨 Ondanks alles vond ik het rif echt prachtig en ik heb me dan ook voorgenomen met wat reistabletjes op nogmaals te gaan snorkelen een andere keer. Eenmaal weer aan land heb ik me de rest van de middag heel rustig gehouden en voor de lunch een paar sneetjes toast naar binnen gewurmd.

Dinsdagmiddag

De bus komt me weer oppikken samen met nog wat mensen. We maken een wandeling door de jungle en vinden een mooie hagedis al gelijk aan het begin. Prachtig hier!  De gids beweert dat dit waarschijnlijk het oudste stukje regenwoud is (dat heb ik iemand in Maleisië ook al horen beweren 🤔) en omdat ik nog niet genoeg muggebeten had werd ik nog een keer te pakken genomen door 1 of ander vliegjessoort, de gids noemde ze love bites. Heb gezegd dat ik dat liever niet van insecten 😉 had  gehad maar het leed was al geschiedt. Op naar de crocodilecruise op de Daintree river. Was erg warm die dag en er werd al gezegd dat we waarschijnlijk geen kroks zouden vinden daardoor. Maar lucky us wij vonden er 2! Zelfs 1 die aan t afkoelen was met zijn bekkie open. Op de foto zie je schnappie en een close up van zijn oogje. Daarna weer heelhuids de bus in en terug naar Cairns.

Woensdag

Na wakker te zijn geworden met aftekening van de springveren in mijn tere  huidje was ik blij dat ik in deze airbenb niet nog een nacht hoefde door te brengen. Er was werk aan de winkel. Heb die dag mijn greyhound bus geregeld en de volgende airbenb's. Helaas was ik te laat om op donderdagochtend al te kunnen vertrekken dus het werd donderdagmiddag. Bij mijn nieuwe airbenb ben ik boek nr 2 gedoken en heb het uitgelezen die avond.

Donderdag

Spullen gepakt ( goed bed dit keer) en werd door Graham van de airbenb naar de greyhound gebracht. En toen de bus in, op naar Townsville waar ik nu dit verhaal zit te schrijven.Morgen naar Magnetic island waar ik jullie jaloers hoop te maken met prachtige foto's . Tot zover