Cairns/ Cape tribulation

5 november 2017

Ze vinden me lekker hier!

Nou ja de muggen dan. 😂😨

Gisteren nog even boodschappen gedaan en en een internet simcard voor Australië gekocht , alleen had mijn paspoort niet bij me en de winkel ging dicht. Dus dat activeren wordt woensdag pas geregeld. Toen op stap met mijn hostess Jay, samen een wandeling gemaakt in de botanische tuin/ jungle. Van haar krijg ik mijn 2e waarschuwing voor krokodillen ( 10 dagen geleden was daar nog een vrouw van 80 jaar gegrepen door een krokodil van 6 meter!, ze hebben de krokodil gedood en resten van haar (DNA) in zijn maag gevonden). Gelukkig geen krokodillen gespot maar wel dus flink te pakken genomen door de muggen ondanks de insectenspray. Daarna heerlijk gezwommen in het zwembad met een mooie zonsondergang. Die avond vroeg naar bed want de volgende ochtend om 6 uur op

Vanochtend met al mijn spullen ( ik heb toch echt teveel meegenomen, maar ja dat krijg je ervan als je als regelkneef alles onder contole wil hebben 😣) om half acht bij de busstop wachten op mijn pickup voor de capetribulation excursie. Zouden ze wel komen dacht ik nog, en ja hoor, was de laatste van het gezeldschap die instapte.

Na 40 minuten komen we aan bij een wildlife resort, de eerste walibi's gespot. Hier maar gelijk een koalaknuffelmoment ingelast, deze kan afgestreept worden op de todo list, helaas blijft de koala parfum wel de rest van de dag aan me plakken 🙃

Toen weer verder met de bus en aangekomen bij het beach house op Cape tribulation stond er een lunch op ons te wachten. Ik blijk als 1 van de weinige hier 2 dagen te overnachten. De rest gaat terug naar Cairns en doen op de terugreis wat ik dinsdag zal gaan doen op de terugreis. Sleutel opgehaald en ik zit in escape 4, gelukkig hoef ik geen puzzels op te lossen 😉

Tijd voor een kop thee in mijn kamer voor 4 personen waar ik dus alleen in verblijf.

Dan op naar het zwembad , gewapend met een Corona en een zakje chips ( duur biertje trouwens, zo'n 9 eoro plus de chippies) zit ik na mijn flipperactiviteit heerlijk aan de pool deze reisblog te schrijven. De wifi is alleen vreselijk hier! En dan heb ik er ook nog voor betaald! Wat twintegers voor me aan de rand van het zwembad die elkaar aan t versieren zijn, grappig om naar te kijken 😎

Morgen snorkelen bij het great barrier reef, hoop dat ik nog wat moois tegen kom.....

Voor nu verder met mijn boek. See you x

1. Peter:
    5 november 2017
    ziet er al wat luxer uit dan 20 jaar geleden ik kan me in iedere geval het zwembad niet herinneren. Geniet er van
  2. Sandra:
    5 november 2017
    Heel benieuwd nu hoe koala's ruiken.... Misschien helpt het tegen krokodillen 😂😂 Geniet er van lieverd XXX
  3. Marcel:
    5 november 2017
    Leuk hoor. Ik lees je blogs met veel plezier. Vooral die koalageur en het reef straks lijkt me helemaal fantastisch.
  4. Henk de Graad:
    5 november 2017
    Leuk zo te lezen Mariëlle! Veel plezier!
  5. Jolanda:
    Top avontuur Mariëlle!Ik lees graag mee.Maak mooie herinneringen Xxx
  6. Chellie:
    Heerlijk Mariel!. En geniet van het snorkelen. 😘
  7. Karen:
    5 november 2017
    Super om je verhalen te lezen! We blijven je volgen😉
  8. Brigitte:
    5 november 2017
    Leuk Marielle ik lees ook graag mee en geniet van jouw avontuur
  9. Petra:
    5 november 2017
    Ben jaloers😉Prachtig daar, geniet van het snorkelen, ook het onderwater leven is erg mooi😘
  10. Christel:
    5 november 2017
    Mooie foto met koala😊, en weer een leuk reisverslag!
    Have fun xx
  11. Daphne:
    :) leuk! Have fun Louise xxx
  12. Jefkevdbor:
    5 november 2017
    Een verhaal waar alle zintuigen mee aangesproken worden. Die koala’s vergeet je vast nooit meer 😂. Geniet !! Hans en ik kijken uit Nasr je volgende verhaal
  13. Jas uut vlissingen:
    Leuk verslag.
    Ik wacht op het volgende.
    Geniet ervan
  14. Debbie zuiderwijk:
    gaaf marielle
  15. Geraline:
    5 november 2017
    Leuk om je blogs te lezen en zo een beetje met je mee te kunnen reizen, Mariëlle! Enjoy!
  16. Ellis:
    5 november 2017
    Fijn dat je goed geland bent. Have fun.
  17. Monique:
    6 november 2017
    Wist je dat er ook zoutwaterkrokodillen zijn? Je knuffelkoala is wel supercute😁