Never a dull moment 😳😇

Namibie 1 januari

Na wat geharrewar bij de autoverhuur met de navigatie, besloten maar gewoon weer google maps te gebruiken.

En daar gaat ze dan op weg naar Soft Adventure Camp. Al gauw verlaat ik het asfalt en dan zeker 225 km gravelroad. Dit is allemaal nieuw  voor me en de autoverhuur heeft me op het hart gedrukt niet te hard te rijden, max 70 km/h. Dus ik begin met 40 en na 45 min rijdt ik 60, dat vindt ik wel de max 😅 en natuurlijk als het extra hobbelig wordt weer 40. Ze noemen het een african massage deze hobbelwegen.

Aangekomen bij de receptie na 4,5 uur rijden, opgelucht! Omdat de bezetting van personeel en gasten laag is krijg ik een gratis upgrade naar Namib Naukluft Lodge, ietsje sjieker en prachtig.

DSCN954120230101_155906

Voor de volgende morgen heb ik een tour geboekt via Tripadvisor; Sossusvlei-Deadvlei en ik moet er om 6.30 in de morgen zijn. Na het diner dus vroeg naar bed.

20230101_133812

De volgende ochtend om 4.30 op en met de auto op weg naar Sossusvlei lodge ( gravelroad nog erg donker, dus met een sukkelgangetje) waar de tour  begint. Echter…...daar aangekomen krijg ik te horen dat ze geen zaken meer doen met de touroperator Bluebird omdat ze erg onbetrouwbaar zijn en idd ......niemand aanwezig. En de andere tours van de lodge zijn al vertrokken. Wat nu? Tja ik ben niet zo vroeg op gestaan en 70 km gereden om weer terug te rijden. Het meisje van Sossuvlei lodge raadt me aan om zelf erheen te rijden en waar de 4x4 nodig is een shuttleservice de Sossusvlei in te nemen. En daar ga ik dan.

Het is een prachtig landschap en een geasfalteerde weg! Jeej!!  Ik heb de neiging al overal te stoppen en foto’s te maken maar ik ben al aan de late kant door al het oponthoud. Maar dan kom ik bij Dune 45 en zie veel auto’s en busjes staan. Het is inmiddels 7.30 en ook ik besluit om deze duin te gaan beklimmen.

20230102_075930DSCN956020230102_073057

Dat valt nog niet mee! Het gaat behoorlijk omhoog en het al best wel warm maar het is meer dan de moeite waard, echt adembenemend.

DSCN9558

En dan  heb ik het einddoel nog  niet eens gezien. Rond half negen ben ik weer terug bij de auto waar ik kilo’s rood zand uit mijn schoenen schudt. ( zie ook de video's ( en uiteindelijk ben ik toch via de zijkant afgedaald))

Nu op naar de shuttleservice. Daar aangekomen krijg ik een mooi plekje voor mijn auto aangewezen door “uncle", zo wil hij genoemd worden😎en al snel ( na bij tourbussen gebedeld te hebben voor wat water (door het afzeggen van de tour was ik niet goed voorbereidt) en een liter water rijker) zit ik bij  “captain Morgan” in de 4x4. Behendig crosst hij door het mulle zand en onderweg zie ik ook enkele auto’s die vast zijn komen te zitten.

Aangekomen bij het pad naar Deadvlei besluit ik om niet de duin “big Daddy” te beklimmen het is 9.30 en al echt heel warm, ik gok zo’n graad of 38. Al lopend naar Deadvlei heb ik kippenvel op mijn armen van de warmte, mijn lichaam reageert toch wel heftig op deze hitte.

DSCN9576DSCN9582DSCN9563( ahum het bord heb ik pas gelezen toen ik de foto's aan het terugkijken was....😳)20230102_18165020230102_080941DSCN9593DSCN9573

Vele foto’s verderpad loop ik terug waar de shuttleservice mij zal oppikken. Er staan bomen -> schacuw -> Heerlijk! Het water is op en ik doe me tegoed aan een appeltje voordat de rit terug naar mijn autootje begint. We komen nog langs de duin “Big Mama" maar de puf is op en in deze warmte onverstandig om deze te  beklimmen.

DSCN9564

Terug bij de auto verwijder ik opnieuw het zand uit mijn schoenen en rij rustig terug ( met enige fotostops) en ga lunchen bij de Sossuvlei lodge, mijn zouten moeten nodig worden aangevuld! Na de lunch besluit ik nog om naar de Sesriem Canyon te rijden, met een flinke African Massage kom ik hier aan. Het is een beetje een gepuzzel even hoe ik de Canyon in moet komen maar uiteindelijk vindt ik een goed begaanbare weg naar beneden. Weinig mensen op dat moment en dool een beetje eenzaam door de rotsen.

20230102_152952DSCN9621

Ineens hoor ik veel geroep van apen en dat vindt ik toch wel een beetje creepy. Ondertussen maar een aanvalsplan bedacht als ik tegen overeen stelletje kom te staan maar gelukkig niet ten uitvoer hoeven brengen, geen Baboon tegen gekomen 😅 ( zie ook de video 😂)

En dan weer terug 70 km naar mijn eigen lodge, en zeer tevreden met alle indrukken van vandaag. De volgende dag een rustig dagje bij de lodge wat wandelen, zwemmen en lezen ( en van het uitzicht genieten!),heerlijk!!!

CM_Photogrid_1672858483893RSCN954920230102_06351020230101_155929

Dinsdag rij ik rond 11 weer terug naar Windhoek, een andere route dan op de heenweg. Ik rij weer door prachtige landschappen en veel gravelroad.

20230101_12110520230101_120804

Op een gegeven moment, met zo'n 150 km nog voor de boeg, gaat mijn auto driften en beland ik achterstevoren aan de zijkant van de weg. Gelukkig verder alles goed dacht ik maar als ik weer wegrij merk ik dat er iets aan de hand is, rechter voorband lek 🤔Dus ga ik aan de slag met de bandenwissel 💪💪Als ik de reserveband er bijna op heb liggen, stoppen 3 mannen om me te helpen. Ze maken zelfs de kapotte band en dus ik ben voor de rest van de rit qua reserveband weer veilig. Na uitgebreid bedankt te hebben, rij ik weer verder, ik durf nu bijna geen 60 meer te rijden en tuf met een snelheid van 40/50 weer verder. Poeh hé, dat had ik liever niet mee willen maken! Na nog zo'n 30 km verder, een hoera stemming want weer asfalt en dit tot Windhoek, erg blij mee!

Auto ingeleverd en weer bij het hotel afgezet. Even lekker in  bad en dan mezelf verwennen met een biertje en lekker eten.

Morgen naar het vliegveld om terug te vliegen naar Joburg, had eigenlijk op net wat minder avontuur gehoopt maar alles zonder kleerscheuren overleeft 😇Maar ik had het voor geen goud willen missen!

Vanaf vrijdag begint met mijn georganiseerde reis, hopelijk minder onverwachte avonturen 🤞🤞

1. Ninie:
    6 januari 2023
    Geweldg verslag Jellie! Wat ben je toch een Powerrrrvrouw !
  2. Silvia:
    6 januari 2023
    Wat weer een avontuur Jellie! Super stoer van je!
  3. Karolien:
    6 januari 2023
    Klinkt super en af en toe ook best spannend. Je doet het toch maar...💪
  4. S*:
    6 januari 2023
    Topper 😘 erg indruk wekkend daar hè 😊 wij hadden regen in de woestijn 🤣 kan ook nog
  5. Liesbeth:
    7 januari 2023
    Prachtig Marielle! Ik ben blij dat het allemaal goed afliep. Schitterend landschap!
  6. Christel:
    7 januari 2023
    Jemig ...Mariëlle, ik vond jou al zoo stoer maar nu nog meer!! Niet normaal wat je nu allemaal weer meemaakt!
    Volop genieten nog van het vervolg
    van de georganiseerde reis..😍👌😘
  7. Jack:
    8 januari 2023
    Jee Mariëlle, het leest als één spannend verhaal, wat een belevenissen!! Petje af!! En wat is het mooooi daar!! Goeie reis verder!!🤗😘
  8. Jack:
    8 januari 2023
    Prachtig Marielle, en wat een stoere verhalen. Geweldig dat je dit allemaal zo onderneemt. Geniet er nog verder van. Ik lees graag weer de volgende verhalen.
  9. Alexandra:
    14 januari 2023
    Zo Marielle. Wat een avontuur. Stoer ben je hoor.