Magnetic Island

Daar is ze weer!

10 november met de ferry van townsville naar Magnetic island. Van de wal af leek de zee vrij rustig maar op zee ging het toch aardig tekeer. Dit keer geen last van zeeziekte maar is ook maar een half uurtje. Aangekomen op Magnetic Island wordt ik opgehaald door mijn host Murray. Hij laat me wat ins en outs zien voor we naar hun huis gaan. En wat een prachtig plekje hebben zij hier! Rhonda is kunstenares en ze maakt prachtige schilderijen en kunstwerken. Er is een mooi terras en het kijkt uit over het zwembad en de jungle.

Rond een uur of 4 in de middag ga ik met de auto ( jaja mijn eerste stukje links rijden) richting the forts, koala's in het wild spotten. Als mensen een koala hebben gespot, leggen ze met takjes een pijl op het pad die richting de koala wijst. En ja hoor daar is mijn eerste koala. Het foto's maken wordt bemoeilijkt doordat als je te lang stilstaat de steekvliegen op je gaan zitten. Dus ik dans wat af om uiteindelijk wat foto's te kunnen maken. Uiteindelijk 3 koala's gespot maar door die kvliegen zijn de foto's iets minder scherp. Het is zowiezo een mooie wandeling naar de top waar ook heel wat overblijfselen van de oorlog zijn, bunkers en uitkijktorens. Dan kar is weer terug naar mijn airbenb en maak lekker wat te eten voor mezelf en zit de rest van de avond op het terras te kletsen met de hosts en een andere duitse gaste Marion.

De volgende dag eerst wat regelwerk voor de komende week verrichten. Wat airbenb's en hostels geregeld en de busreizen er naar toe. Ook al een excursie geregeld voor als ik in Hervey bay ben (naar Fraser Island waar ik ook 1 nacht overnacht). Ben erachter gekomen dat je de meeste dingen echt beter een paar dagen van tevoren kan regelen. Dan een wandeling gemaakt waarvoor ik eerst een stukje met de auto ga. Het is bloedjeheet dus bepakt met water en mijn lunch stiefel ik rustig naar ( weer) een mooi uitzichtspunt. Als ik terugkom van de wandeling besluit ik de zee te gaan zwemmen. Ze hebben netten uitgezet zodat je veilig kunt zwemmen en dus niet gestoken kan worden door de stingers ( kwallen). Weer bij het huis heb ik het helemaal voor me alleen. Wat lezen,  zwemmen, heerlijk!

De volgende dag in de ochtend een nieuwe wandeling op het programma. Na wat geklim en geklauter kom ik aan op rock bay en ik ben helemaal alleen. Wauw echt prachtig. Ondertussen allemaal vogeltjes en bloemen op de kiek gezet. Daarna lekker lunchen en wat zwemmen bij het huis en dan op naar de ferry, klaar voor de volgende bestemming, het was echt prachtig hier op Magnetic Island!

14-11

Inmiddels alweer wat nieuwe avonturen beleefd op Airlie beach maar door slechte Wifi hierover later meer. Ook zullen dan nog wat foto's volgen van Magnetic Island en Aerlie beach. Vandaag met de bus naar Bundaberg. 12 uur in de bus en ik hoop dat de hostel waar ik slaap nog open is en anders..... improviseren.

Liefs M

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Chellie:
    13 november 2017
    De foto's van de koala's zijn goed gelukt hoor. Ondanks je gedans. Haha
  2. Christel:
    13 november 2017
    Lekker briesje op de boot, leuke melige foto👍🏻☺️
    Ik krijg slaap van het kijken naar de foto's van die schattige koala's, niet zo gek het is nu 23.19 uur.....zzzzzzz
    Veel plezier weer😘
  3. Ninie:
    14 november 2017
    We vinden het rete spannend om je reis te volgen Jellie..heb je behalve inheemse dieren ook leuke mensen ontmoet?
    Ik ga nu Bundaberg googelen! Goeiereis !
  4. Debbie zuiderwijk:
    14 november 2017
    zo leuk je te volgen zo
  5. S*:
    15 november 2017
    Wauw mooie foto's en Frasier ga je echt fantastisch vinden
  6. Ma:
    17 november 2017
    Hallo hier Mam
    Ik vind het leuk om je mooie verhalen te lezen. Pas goed op jezelf en kom aelick weer truuk
    Groetjes oet Heitse van Mam en de maedjes