Sydney en Melbourne

29 november 2017

En dan vlieg je dus "even" naar Sydney. Druk alles via internet regelen, de prijs bekijken en dat het met baggage is. Kom je op het vliegveld en denkt nog wat vreemd mijn vluchtnummer staat er niet op. Dus naar de servicedesk en dan blijkt dat ik per ongeluk mijn vlucht heb geboekt van het vliegveld Avalon Melbourne, ach domme doos en even flinke stress!  Gelukkig kan het tegen vergoeding van 50 dollar (zo'n  30 euro) omgeboekt worden naar het vliegveld Tullamarine, waar ik met mijn koffer sta. Uiteindelijk arriveer ik in Sydney om.17.45. Hier heb je een opal card nodig voor het openbaar vervoer. Deze is zo gekocht en via google maps weet ik welke trein ik moet nemen van welk perron. Het loopt als een zonnetje. Maddy, mijn host van mijn airbenb haalt me van het station. We gaan pizza eten bij vrienden van haar. Voor ik het weet zit ik aan de piza met sla en een glas wijn. Dat is nog eens een ontvangst!

De volgende ochtend ga ik met Maddy en haar bushwalkvrienden een wandeling maken door paramatta park. Mooie route en er wordt flink doorgelopen en ter afsluiting drinken we thee/ koffie daar in het theehuis. En ik heb zowaar een gids opgeduikeld voor die dag. Sam 1 van de mensen van de avond ervoor en van de ochtendwandeling gaat me rondleiden. Later in de middag in zullen er nog wat dames aansluiten. Het is een mengeling van nationaliteiten; Sam is afghaans, Maddy Ijslands, Dragitscha van Bosnië,  Salam is Libanees, Rose is van Mexico en Jenny is getrouwd met een Hollander.  Na een heerlijke dag met veel ferry ( van Rydalmere naar Circular Quay ( daar is the Opera house en the Harbour bridge) en naar Watson bay ook met de ferry, heerlijk gewandeld en weer een vuurtoren bewonderd 😉 ) Bij het Operahouse is een dansfestival voor de aboriginals wat ook mooie plaatjes oplevert. We sluiten de dag af met heerlijke Libanese kip bij een van de restaurantjes bij station Granville.

De volgende dag ( inmiddels maandag 27 november) ga ik alleen op stap. Ik begin met de trein en ga terug naar the Opera house. Een mooie wandeling door het park waar ik mijn eerste rainbow parkieten kan fotograferen. Het is een beetje bewolkt in de ochtend maar toch nog zo'n  24 graden. In de middag ga ik met de ferry en bus richting Bondi beach, hier trekt de lucht weer open en ik bewonder de prestaties 😎😉😁 van de surfers. Daarna een mooie wandeling langs de kust waarna ik de bus terug pak naar het centrum. Bij het Shangri La hotel begeef ik mij naar de 36e verdieping. Ik laat mij op de waitinglist zetten voor een plekje bij het raam met uitzicht op de beroemde al eerder genoemde plekken. Na een kwartier is het al zover en gewapend met cocktail en camera vlei ik me neer op dit mooie plekje. Langzaam wordt het donker en ik schiet foto naar foto. On top of the world and a lucky basterd ben ik!

Mijn laatste volle dag in Sydney besteed ik aan het eiland Manly. De tocht er heen is 1 uur met de ferry tot Circular Quay en dan 3 kwarier met de ferry naar Manly. Ik geniet van het prachtige weer en op Manly aangekomen picknick ik eerst op het strand om daarna een paar uurtjes te besteden aan zwemmen in de zee en relaxen op het strand. Hierna nog een mooie wandeling langs de kustlijn en daarna weer terug met de ferry en trein naar mijn airbenb. Opnieuw alles inpakken want de volgende dag vlieg ik weer terug naar Melbourne. Prachtige stad Sydney met veel natuur en water.

Weer aangekomen in Melbourne arriveer ik met de skybus in st Kilda waar mijn laatste onderkomen is deze vakantie, zwembad, tennisbaan en een prachtige kamer en.... de mooie kat Byron. In de middag besluit ik een wandeling te maken in de Royal Botanical Garden, een prachtige botanische tuin waar ik heerlijk mijn afternoon tea drink. Ik haal al bij de kassa het theezakje eruit waarbij de mevrouw aldaar me gelijk nog een theepotje met water geeft. Om met haar woorden te spreken" otherwise it would be a waste 😂😂😂( mam dat betekend dat ze het anders een verspilling van het theezakje vond) Tja thee op zijn Australisch/Nederlands. Daarna weer terug naar het appartement waar ik nog een lekkere duik in het zwembad neem ( het was hier zo'n  34 graden overdag) en heerlijk op het balkon mijn broodje op eet en wat lees. Mijn hosts komen terug en we kletsen nog wat waarna ik mijn bed induik, mijn laatste nacht Australië!

En nu op het balkon aan het ontbijten en deze blog aan het schrijven. Zo een wandeling langs het strand en daarna nog wat shoppen. In de middag tref ik Karina nog even, zij vliegt morgen nog een paar dagen naar Nieuw Zeeland en is op doorreis. En vanavond terug naar ons kouwe kikkerlandje, wel heerlijk om iedereen straks thuis weer te kunnen knuffelen.

Bye bye

1. Daphne:
    30 november 2017
    Mooi geschreven Louise! Een hele goede reis terug en verheug me er op je weer te zien :) xxx Thelma
  2. Petra:
    30 november 2017
    Wat ee prachtige reis heb je gemaakt. Goede reis naar huis en tot snel xx
  3. Lyanne:
    30 november 2017
    Wauw mooie ervaringen!!! Goede reis terug!
  4. Marcel Maarssen:
    30 november 2017
    Weer een mooi verhaal (en foto's) Mariëlle! Bijzondere kangoeroes hebben ze daar trouwens ;-). Ik wens je een soepele reis terug naar Nederland. Leuk om je daar weer eens te zien!
  5. Christel:
    30 november 2017
    Mooi reisverslag weer met schitterende foto's , Mariëlle😀👍🏻.. Ik wens je een vlotte terugreis en binnenkort ff afspreken om te knuffelen en bij te kletsen☺️
  6. S*:
    30 november 2017
    Wauw meissie, wat ben jij deze vakantie op mooie plekjes geweest, en volgens mij heb je zooooo onwijs genoten, ben erg benieuwd naar je live-verhalen en hoop je snel weer te zien.
    Goede vlucht en een warm welkom thuis.
  7. Esther:
    Met de zon in je hart naar huis ! 🌞😄👍🙋
  8. Debbie zuiderwijk:
    30 november 2017
    wat bewonderik je , zo gaaf wat je gedaan hebt. dikke knuffel
  9. Marcel:
    3 december 2017
    Oh, alweer voorbij. Het was erg leuk om je blogs te lezen.
    Welkom terug!