Zuid-Afrika

7 mei 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Tja en dan ben  je ineens (nou ja  niet helemaal ineens maar na een vlucht van 11 uur) in Kaapstad, wat kan een mens moe worden van 11 uur stil zitten en filmpjes kijken. Daarna met een taxi naar het hotel en dan wat uitpakken en dan naar bed.

Vanmorgen rustig aan begonnen met een ontbijtje met mooi uitzicht op zee.

Om 11.00 een afspraak met een gids om mij rond te leiden door Kaapstad. De afspraak begint bij een koffietentje aan de rand van het centrum dus met google maps daar heen gelopen. hier wacht Rushdie op mij.  deze gids heb ik geboekt via de site withlocals,  Ik vindt het altijd handig om een 1e dag een beetje wegwijs gemaakt te worden in een nieuwe stad.

Wat heb ik allemaal gezien; City hall, the Sixth district, het fort (wat door Nederlanders gebouwd is) en wat Kasteel de goede hoop heet. Victoria waterfront, de Tafelberg, Lion's head, Signal Hill, Devils peak (de bergen alleen op afstand). Ik vergeet wsl nog de helft ;) Heel wat afgelopen en genoten maar nu op mijn hotelkamer lekker op bed.

Morgen heeeeeel vroeg op voor mijn hike op De Tafelberg, de wekker op 5 uur🤔😳

Op naar nieuwe avonturen!

Welterusten.

tafelbergkunstwerk ter ere van Desmond Tutucity hall en fort Kaapstad en uitzicht tafelbergNelson Mandela, wijs manKleurrijk