Melbourne/ Great Ocean Road

24 november 2017

Na 2,5 uur vliegen kom ik aan in Melbourne. Het duurt even voordat ik mijn koffer heb maar dan op naar Hertz waar ik Karina tref en een auto heb gehuurd. Karina heb ik leren kennen op mijn tour van Fraser Island. Ook zij wilde de great ocean road rijden maar ook niet in haar uppie net als ik. We ktijgen een blauwe hyuandai toebedeeld en ik mag de eerste kilometers rijden en we komen heelhuids bij de airbenb aan en maken een plan de campagne. We besluiten met de auto naar station Laverton te rijden alwaar we de trein richting Melbourne pakken met eindstation Flinderstreet. ( het verkeer in Melbourne city vonden we net wat teveel voor onze magere linksrij ervaringen🙃). Het is een heerlijke stad die echt leeft. Alles kriskras door elkaar, nieuwe en oude gebouwen leuk gecombineerd. Na wat rondgestruin besluiten we wat te eten op de noodlemarkt waar we uiteidelijk thaise kip met jasmijnrijst bestellen. Nou dat was niet te naggelen dus die hebben we voor 3/4 weggegooid. Na nog wat na naslenteren en alle verlichte gebouwen te hebben bekeken, treinen we terug naar de suburbs waar onze bedjes staan.

De volgende ochtend doen we rustig aan en zo keutelen we rond 10 uur richting Torquai waar voor ons de Great ocean road begint. In Torquai aangekomen eerst maaar boodschappen doen voor alle komende maaltijden en daarna lunchen we heerlijk in de schaduw op het strand. Eigenlijk veel te laat rijden we weg ( half 3) en met alle must sees op zak van het visitorcentre zoeken we alle mooie plekken op.

Bells beach,  onze eerste stop , al gelijk prachtige stranden met rotsformaties, daarna rijden we een stuk verder en bewonderen het Lighthouse op Aireys Inlet. Inmiddeld is het al 5 uur in de middag en we besluiten naar de watervallen in Erskine falls ( Lorne) te gaan en we klauteren  ( illegaal stukje) een stuk over de rotsen om voor de waterval te poseren. Op de terugweg komen we langs Teddy's lookout alwaar we weer een prachtig landschap voor ons zien. Hier lukt het mij eindelijk om de rood/ blauwe papegaai op de foto te zetten waar ik al een tijdje jacht op maak. Ook lukt het om een paar rose papegaaien te kieken. We zijn al helemaal gelukkig en rijden rond half acht richting onze airbenb op Sugarloaf ( vlakbij Apollo Bay) wat nog ongeveer 3 kwartier tuffen is. We rijden de great ocean road met een prachtige zonsondergang! Dan hoor ik ineens een kreet van Karina, op een heuvelachtige weide een hele groep kangaroes ( en kakketoes en paarden bij George river) een geweldig plaatje met de laatste zon. Compleet voldaan komen we aan bij onze airbenb die ook weer op een geweldige plek ligt ( ook al ruikt de kamer wat vochtig). Tevreden gaan we slapen.

De woensdag beginnen we vroeg met de weg Greyroad (Kennet river) hier proberen we koalas te spotten maar die zien we niet, uiteidelijk na 1,5 uur verder zijn we terug in Apollo bay met 1 walibi ( of kangaroe ( geen idee wat het verschil is 🙃) op de foto, het was een mooie route richting binnenland. En dan gaan tup en joep naar het Lighthouse Cape Otway, we vinden de entree te duur en besluiten een wandeling te maken, tjonge jonge jonge ; een road to knowwhere die te warm eng was en wat geslinger door de bosjes was. Nou ja je kan niet altijd geluk hebben 😥. Dan vervolgen we onze weg naar the Twelve apostel, en dat hebben meer mensen bedacht 😨. Vooral heel veel zziaten die in een soort van winterpak daar rondhuppelen bij 30 graden. We beginnen aan de eerste van  2 wandelingen,  Gibson creek is de eerste de "lange " , op de weg hierheen spotten wij de  brown bandicot ( een soort muis, formaat grote rat met een geinig snuitje). Terug bij het visitorcentre beginnen we aan de wandeling waar de uitzicht punten van de twelve apostels zijn. Van deze formatie stenen zijn er nog 8 van de 12 over maar met een  soort van zeemist zien ze erg mysterieus uit. Zeer tevreden gaan we naar ons glamping op pebblespoint . Wat fantastisch hier! Al voor onze tent proberen we de indrukken van de laatste dagen te verwerken maar eigenlijk is het teveel moois ( als dat al kan !?) We krijgen nog bezoek van een soort wipstaartvogeltje en dan naar bed. 'S nachts als ik even uit bed ben kijk ik naar een prachtige sterrenhemel, wat een geluksvogel ben ik toch!!!

Donderdag 23 november, we worden wakker van de fluitende vogels en na een heerlijk ontbijt in het zonnetje,  vertrekken weer van ons luxe safaritent om de weg op de great ocean road te vervolgen. Tja wat moet ik zeggen, het ene na het andere mooie uitzicht volgt en we genieten met volle teugen! Rond 4 uur in de middag komen we aan bij ons hotel in Warrnambool. Hier eindelijk tijd om weer deze verhalen op te schrijven onder het genot van een wijntje.

Cheers!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    24 november 2017
    wauw wat een mooie foto's. genoten van jouw reisverslag. veel plezier en verder genieten maar. x linda
  2. Rina Hampel:
    24 november 2017
    Heerlijk om mee te genieten, en wat een schitterende foto's!
  3. Karen:
    24 november 2017
    Oh wat leuk om jou (grappige) reisverslagen te lezen en zo mee te kunnen genieten van jou reis. Prachtige foto’s ook.
  4. Els:
    Prachtig daar Mariëlle! Ik geniet echt van je reisblog🌏
  5. Gerard:
    24 november 2017
    Mooi hoor! En weer prachtig beschreven.
  6. Christel:
    24 november 2017
    Wat een mooie en bijzondere ervaringen ben je al rijker, weer een leuk reisverslag, trouwens kippenvel moment bij het stukje sterrenhemel...
    Geniet nog heerlijk verder van je laatste week in Australië 👍
  7. Chellie:
    24 november 2017
    Super mooie foto's. En wat zie je er oed uit. 😘
  8. Marcel Maarssen:
    24 november 2017
    Ziet er weer prachtig uit. Het blijft mooi je zo te kunnen volgen en zien dat je lekker aan het genieten bent!
  9. Jack:
    25 november 2017
    Wooo genieten, Mariëlle!! Leuk dat wij mee mogen genieten!!
  10. S*:
    25 november 2017
    G'day, Geweldige foto's en wat een heerlijke verhalen! Doe je goed beeb, Looking good mate!
  11. Marcel:
    26 november 2017
    Dat klinkt allemaal wel weer heel erg goed. Ben blij dat je droomreis het allemaal waarmaakt hier.