Hervey Bay / Fraser Island

18 november 2017

Na 12 uur in de bus te hebben gezeten ( en onderweg mijn eerste levende kangaroes gespot maar wel in het donker, daarvoor wel al veel dode langs de weg zien liggen....😣) wordt ik vrijgelaten in Bundaberg. Ik kom hier om 23.45 aan en hoop er maar op dat de communicatie met de hostel is goed gegaan en dat ik idd zo laat nog wordt binnengelaten. Na wat gemorrel aan de deur van mij, komt er een meisje in pyamabroek naar beneden. Ze helpt me naar boven en er wordt mij een prima kamer met eigen badkamer  toegewezen. Ik plof neer op het bed en het piept en kraakt van alle kanten, gelukkig is het matras prima. Na wat ronddraaien besluit ik dat met mijn hoofd bij het voeteneinde ga liggen om het gekraak tot een minimum te beperken en dat helpt.

De volgende ochtend vroeg op want nog een paar uur met de bus naar Hervey Bay. Hier aagekomen wordt ik door mijn gastheer afgehaald van de bus, echt weer prima geregeld. Het huis waar ik verblijf is prachtig en beter dan een hotel. Er is zelfs een optie dat ik tegen een vergoeding s avonds  mee eet en dat sla ik niet af.

In de middag kan ik een fiets lenen en zo verken ik de pier en de esplanade van Urangan ( Hervey Bay). Op de pier (850 meter lang) spot ik een grote vogel en jahoor het is een zee arend! Hij poseert mooi voor me en ik klik wat af. Ook de pelikanen worden vastgelegd. Teruggekomen loop ik rond in de grote tuin van de airbenb en probeer nog wat vogels op de foto te zetten. Deze blijven niet zo mooi stil zitten helaas. Morgen vroeg op en naar Fraser Island waar ik een nacht blijf slapen.

Wauw wat een mooi eiland is Fraser island! Echt genoten. 2 dagen heb ik op dit mooie eiland verbleven. Met een 4wd bus door de zandpaden gestuiterd, in verschillende meren gezwommen ( lake Mc Kenzie, lake Wobbie, champagne pool grenzend aan de zee) maar ook de prachtige natuur, Elyah's kreek waar ik met de stroom mee gedobberd heb. Boven op Indian Head gestaan en de schilpadden bewonderd en haaien en een rog maar de prachtige natuur. Zandbanken, opstuivingen maar ook rotsen in allerlei kleuren waar de aboriginals hun verf van maken. En dan ook nog de boel van boven bewonderd met een klein vliegtuigje. Een kamer gedeeld met 3 andere meisjes waar ik als laatste ging slapen om 21.30 😂😂😂, ben je zomaar de wildste van de 4, de jeugd van tegenwoordig......😋 Heb met de go pro nog een boel opnames gemaakt maar kan deze nog niet gelijk op mijn tablet zetten.

Gisteravond ( vrijdag 17 november)  weer terug in mijn airbenb waar er heerlijk voor mij gekookt is door Ivetta, we eten lamsbout met geroosterde aardappeltjes en rode kool, echt yummie. En dan ook nog een heerlijk toetje toe, zelf gemaakte chocolade pudding met aardbeien coulis. Ook deze airbenb was weer super!

En nu vandaag met de bus naar Brisbane, het is echt shitty weather zoals ze hier zeggen, 19 graden en regen...Hier blijf ik 2 dagen en om mijn go with the flow maar eens te gaan waarmaken vlieg ik maandag naar Melbourne, gewoon omdat het daar goed weer is en in Sydney niet.

Tot later! xxx

1. Veerle:
    Waaw prachtig !
  2. Astrid:
    18 november 2017
    Heel mooi geniet geniet geniet
  3. Petra:
    Fraser Island, prachtig daar inderdaad. Veel plezier in Melbourne😘
  4. Ninie:
    Mooie blog Jellie, leuk geschreven ook ! Veel plezier in Melbourne xxx T&N
  5. Karin Van Veen:
    18 november 2017
    Wow! Ik geniet met je mee hoor!
  6. Sonja:
    18 november 2017
    Schitterend die wilde roofvogels en pelikaan in hun natuurlijke habitat....geweldige omgeving!
  7. J.Franssen:
    18 november 2017
    Het is inderdaad geweldig mooi op Fraser Island.Geniet maar met volle teugen het is zo voorbij!
  8. Christel:
    18 november 2017
    Whooh schitterende foto's zeg😍, op naar je volgende avontuur in Melbourne👍
  9. Corine:
    18 november 2017
    Geweldig allemaal hoor! Geniet nog lekker!
  10. Karen:
    19 november 2017
    Prachtig!!!! Geniet van alles! !
  11. Marcel:
    19 november 2017
    Wow. Dit is echt wel heel tof. Gaaf dat het allemaal zo mooi is en dat je op zulke fijne plekken kan overnachten. Blijf schrijven😉
  12. Marcel Maarssen:
    19 november 2017
    Een zee arend die vliegt op zonne-energie en een blondine op kerosine ;-). Leuke avonturen, mooie foto’s en (nog steeds) een leuk reisverslag. Wens je net zo veel plezier en mooie dingen in Melbourne toe!
    P.s. Begrijp dat er nog een Marcel is dus zal mezelf voortaan maar even Marcel Maarssen noemen:-)
  13. Chellie:
    20 november 2017
    Mooi!!!!! 😘😘😘
  14. Erik Goedhart:
    25 november 2017
    Erg leuke reisverslagen! Fraser Island is prachtig. Het schijnt er te stikken van de gevaarlijkste slangen ter wereld, maar gelukkig heb je die niet aangetroffen. Geniet van het vervolg van je reis!