Aerle Beach/ Whitsundays

14 november 2017

Tja en dan kom ik 12 november s avonds aan bij mijn allereerste hostel ( wel met eigen kamer) in Aerlie Beach. Het gehalte twintigers is groot. Als ik ga zitten in de gemeenschappelijke ruimte voel ik de hormonen door de lucht gieren. Het is echt wel komisch om te bekijken hoe de dames en de heren hier om elkaar heen dansen 😂😂 Nadat ik genoeg van dit schouwspel heb gezien, besluit ik naar bed te gaan. De volgende ochtend vroeg op want ik wil nog een tour regelen voor die dag. Gelukkig lukt het mij nog om een dagtour met powerboat te regelen naar de Whitsunday islands. Maar dan is het ineens haasten geblazen want ik wordt om 8 uur opgepikt en ik moet nog ontbijten.

In de haven aangekomen slik ik gelijk maar een primatour want de vissen hebben hier vast genoeg te eten 😉. In de bus heb ik de zwitserse Petra leren kennen en we trekken de rest van de dag samen op. Met flinke vaart jakkeren we voor een uur over het water en komen bij 1 van de eilanden aan waar we naar een uitzichtspunt lopen door de bush. En dan weer hup terug in de boot en op naar de plek waar we met onze verkregen lunchpakketjes heerlijk alles op kunnen smikkelen. Als ik even wegloop duwen de meeuwen mijn lunchtas open en proberen mijn muffin te stelen, brutale beesten. Gelukkig red Petra mijn muffin!

Weer terug op de boot varen we 40 minuten om aan te komen op onze snorkellocatie (primatourtje nummer 2 is ook naar binnen 😎), trekken onze pakken aan en hop het water in. Dit keer met een opgeladen gopro! Ondertussen regent het behoorlijk maar daar heb ik geen last van. Ruim een uur snorkel ik dit stukje reef af. Het is helaas niet zo mooi als op Cape tribulation maar het blijft toch prachtig! Helemaal verkleumd kom ik weer op de boot, helaas regent t nog steeds dus na afgedroogd te zijn en warme kleren aan, de gele regenjack gauw aan. Na 40 minuten weer terug in de haven en dan gauw naar de warme douche in mijn hostel. 'S avonds sluiten Petra en ik de dag af bij een heerlijk visrestaurant down town. Zeer tevreden kruip ik's avonds mijn nest in. Op naar het volgende avontuur!

1. Sandra:
    14 november 2017
    Hou je ook nog "vakantie"? Wel super al die avonturen! Maar ik ben ook heel benieuwd naar je "kilometerstand" 😂. Geniet ervan lieverd XXX
  2. Sonja:
    14 november 2017
    Gezellig om een tijdelijk “dinnetje” te hebben!
    En wat leuk om in de jongere leeftijdsgroep van een soort VV te zijn toegelaten ;)
  3. Karolien:
    14 november 2017
    Geweldig om je verhalen te lezen. Ik word lichtelijk jaloers! Ik was vooral ook benieuwd hoe het is om alleen te reizen, maar ik lees dat je (al is het dan misschien maar voor even) al een maatje hebt gevonden.
    Veel plezier nog!
  4. Jack:
    14 november 2017
    Mariëlle, wat heb jij het fantastisch!! Leuk je verhalen te lezen en je foto's te zien!
    Geniet er van!!!
  5. Esther:
    14 november 2017
    Gaat duidelijk tof daar met jou Marielle! Elke dag weer op pad om te ontdekken! Leuk om jouw reis zo mee te maken! Overal beestjes ...? 😯🤞 Kussie voor de koala! Grtjs Esther
  6. Marcel Maarssen:
    15 november 2017
    Leuk om weer te lezen Mariëlle! Gezellig, overal dat 'beestjes' kijken, zelfs in het hostel ;-). Vooral dooooorgaan zou ik zeggen en blijven genieten :-)