Doha, Hongkong

3 november 2017

Van woensdag op donderdag een kort nachtje, de spanning van mijn reis doet mijn lichaam besluiten om na 5 uur niet meer te willen slapen. Dus sta ik vroeg op en stuiter nog even door het huis. Nog wat boodschappen halen voor zoonlief en dan staat Daphne al voor de deur en even later ook Christel.  Ontzettend fijn!  Ik hijs mijn hebbe en houe in de auto en op naar Schiphol. Heerlijk geknuffeld met de dinnetjes en nog even samen op de foto. En dan een laatste kus en daar ga ik....

Een rugzak van 16 kg (ja grote zus, je leest het goed!) Ik die altijd veel teveel meeneemt lukt het om compact te zijn!😋😁. En ik mag nog wel 30 kg meenemen....🤣😎

Op naar Doha,lekker de plek in het midden vrij en dat zit lekker ruim. In Doha een overstap met 2,5 h de tijd. Het scheelt, hier ben ik al eens met de kids geweest toen we naar Maleisië gingen dus alles verloopt soepel.

Op naar Hongkong in een bomvol vliegtuig waar ik ongeveer de enige Europese lijk te zijn. Pfoe slapen lukt niet dus maar een aantal films gekeken. Deze 7 uur durende kruipt voorbij, ben dus ook erg blij als we eindelijk in Hongkong aankomen.

Op Hongkong mag ik 7 uur doorbrengen en besluit dus om maar de eerste echte reisblog te schrijven; Tada!!!

En aldus een selfie met het knuffeltje wat Christel stiekem in mijn rugzak had gestopt ( ontzettend lief!😗) ? De 2 schapen op stap!

Mijn maag begint de rommelen. Nu maar eens op zoek naar wat te eten. Waarschijnlijk morgen meer maar ben echt niet van plan om iedere dag te bloggen hoor.

Groetjes 😗😗😗

1. Thea Jegers:
    Ha Jellie
    Bijna op de plaats van je grote avontuur.
    Ik vind het heel knap en dapper van jou dat je dit doet.
    Zal je elke dag volgen.
    Ik hou van jou mij kleine grote zus. Geniet er met volle teugen van
    Theike xxx
  2. Daphne:
    Leuk! Je verslagje lezen :) Eet smakelijk en een goede reis verder Louise xxx
  3. Fred:
    3 november 2017
    Wat leuk, spannend! Nog een klein stukje en dan eerst slapen.Lex zat in hetzelfde vliegtuig denk ik, hij vloog do.mi ook via Doha en is zojuist in Hanoi aangekomen.
  4. Christel:
    3 november 2017
    Bedankt nog voor je whatsapp berichtjes tot nu toe👍🏻👍🏻😘
    En ik geef je groot gelijk, om niet iedere dag je blog te schrijven. Maar gewoon wanneer je er zin in hebt en vooral wanneer het jou uitkomt..😉
    Dikke knuf xxx
  5. Jacky:
    3 november 2017
    Hè jel nu al leuk om je reisblog te lezen. Ben benieuwd naar je avonturen. Groetjes jacky
  6. Sonja:
    3 november 2017
    Het is nu echt begonnen ✈️
  7. Jan:
    4 november 2017
    Gaaf Marielle, ik reis graag met je blog mee, leuk om te lezen! Reminds me aan mijn eigen avonturen deze zomer in Costa Rica, maar die liggen helaas alweer ver achter me. Hard werken nu, is toch anders :-(
  8. Frank Kiggen:
    4 november 2017
    Een prachtige reis en un sjoen ervaring. Ich bin zeer beneujt nao dien volgende blogs.
    Gr's en hiel veul plezeer.
    Frank
  9. Marcel Maarssen:
    4 november 2017
    Leuk Mariëlle! En begrijpelijk dat je niet iedere dag wilt schrijven ook al is het voor ons leuk om te lezen en zo mee te reizen. Geniet nog meer van de reis dan van het schrijven ;-)