Sjips

20 mei 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Nou had ik een heel verhaal geschreven en dacht dan hoef ik alleen nog de foto's toe te voegen. Maar dat is pech, verhaal weg 😤

Dus dan maar opnieuw

Na een paar prachtige dagen met de academy ambassadeurs vervolg ik mijn weg weer naar Kaapstad.

Campsbay

Maandag ben ik met Stephanie (amerikaanse uit Colorado) naar nog een ontmoeting met voormalig ranger CJ. Hij verteld verhalen die hij meegemaakt heeft, ze kunnen zo verfilmd worden! Hij is bijna zelfs vermoord door stropers maar zijn hond heeft hem gered. Door het werk wat hij gedaan heeft, is zijn rug aan gort en heeft hij een operatie nodig. Hiervoor wordt crowdfunding opgestart en hiervoor kom ik later nog op de lijn. Na zijn werk als ranger heeft hij een organisatie opgestart om honden te trainen om sporen van wildlife crime te kunnen vinden (Kilo9) maar ook neushoornhoorns etc. Hij kan zelf deze operatie niet betalen en wil zeker ook niet afromen van zijn nieuwe organisatie. Kortom een oprechte kerel die nu op pijnstillers leeft omdat hij geen geld heeft voor een operatie.

Hierna wordt ik door Stephanie afgezet bij de Waterfront waarna ik na mijn lunch wat rondslenter. Het is heerlijk weer en ik besluit dan ook om met een zeilschip een uurtje het water op te gaan, go with the flow prachtige vergezichten vanaf het water op Kaapstad.

Vanaf het water 2Vanaf het water 1Vanaf het water 3Vanaf het water , stadionZeilboot

Als echte toerist besluit ik dan ook maar om in het reuzerad te gaan. Na rondje 5 vraag ik me af of ze mij nog laten gaan of dat ik voor eeuwig hier rondjes blijf draaien. Maar na rondje 8 wordt ik toch vrijgelaten 🤣😂

Reuzenrad 2Reuzenrad 1

De volgende dag heb ik een toer geboekt naar Kaap de Goed Hoop. Onze gids is een enthousiaste kerel die veel te vertellen heeft. Maar hij is fan van het woordje folks.You know folks, over there folks etc. Via houtbay chapmans peak n false bay, Muizenberg

Muizenberg

, boulders beach met de pinguins

Pinguins Boulderbeach

naar Kaap de Goede Hoop.

Kaap de Goede HoopKaaap de Goede Hoop

Starling bij kaap de goede hoop

Hier ook nog zeeleeuwen gespot.

Zeeleeuwen bij Kaap de Goede Hoop

Woensdag had ik in de planning om naar Robben eiland te gaan maar de tours gaan niet door ivm de wind. Plan B dan maar. Ik neem de blue line van de hop on hop off en stap uit bij de Botanische tuin van Kirstenbosch.

Kirstenbosch

Hier wat rond gewandeld en wat vogels gefotografeerd.

Kolibri@ Kirstenbosch...vogel@kirstenbosch botanicalgarden

Dan besluit ik een route te volgen, Skeleton Gorges maar hier komt maar geen eind aan dus na 2 uur denk ik, dit is geen goed plan en probeer mijn weg naar de tuinen te vinden. Na een half uur ben ik terug 😅en ben blij. De route die ik volgde bleek achteraf een route te zijn die de tafelberg op ging, heel blond van mij. Maar het was wel prachtig.

Ondertussen begint het te regenen en "hop" ik de bus weer in en bekijk de rest van de route vanuit de bus. Daarna lekker sushi gegeten bij de waterfront en met een taxi naar huis.

Donderdag doe ik 's ochtends rustig aan en wandel wat langs de promenade

Bril Boulevard greenpointRhino, andere hoekRhino boulevard GreenpointScheepswrak, green point

en neem een duik in het zwembad bij het hotel. In de middag heb ik een hike naar de top van Lions head afgesproken.

De sunset tour begint om 15.50 en we zijn met zijn  6en ( inclusief gids) Het is een prachtige tocht. Foto's spreken voor zich 😅

Panorama vanaf Lions HeadLions head routeMet de tafelberg op de achtergrond , op de top van Lions headTadaAnder stukje topDas diepIn het donker naar beneden

1. Martine:
    20 mei 2022
    Wat gaaf wat je doet, en gaat doen daar. Geniet ervan,
  2. S*:
    20 mei 2022
    Heerlijk, ziet er goed uit, nu op naar de wijnproeverij ;)
  3. Corine:
    21 mei 2022
    Wow! Prachtig, Marielle!!
  6. Gerard:
    22 mei 2022
    Prachtig. Leuk om zo te kunnen volgen wat je daar allemaal uitspookt.
  7. Colin H:
    23 mei 2022
    Probably the best place I've ever visited (twice). Wonderful place. Hope you had a fantastic time! X
  8. Mariëlle:
    24 mei 2022
    Hi Collin
    Its indeed a fantastic place. I went there for the opening of the wildlife forensic academy. In november im going to do some volunteering over there.
    Enjoy your trip in Norway!
    🤗🤗
    Mariëlle