Aangekomen! 😅

28 november 2022 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

En dan aangekomen op Johannesburg, met bagage!

Ik heb een smarttag in mijn bagage gestopt en dat was erg handig Zo kon ik zien dat mijn bagage ook de aansluiting had gemist en ook nog op Heathrow was, en ingeladen werd met mij op de vlucht naar Joburg.

Ik had natuurlijk mijn eerdere reserveringen moeten cancelen en heb daardoor een vlucht moeten boeken naar Hoedspruit. Om enige stress te voorkomen heb ik deze keer ruim de tijd tussen deze vluchten gelaten ;)

De vlucht naar Hoedspruit ging voorspoedig en daarna opgehaald door Daktari. De rit erheen was bumpy en duurde ongeveer 45 min. En het is echt in the middle of nowhere. Onderweg nog wat giraffes gespot. Heel helder was ik niet want na 2 nachten weinig tot niet slapen was ik behoorlijk gevloerd.

Op het moment zijn 12 vrijwilligers aanwezig, paar Franse, Amerikaans, Duits, Braziliaans, UK en 1 uit Ijsland, de meeste tussen de 20 en 25 jaar.

Op daktari krijg ik mijn cabin toegewezen, een heerlijk hutje voor mij alleen aan de rand van de bush.

20221126_16163220221126_16160620221126_165215

Hierna een rondleiding en ik krijg al een aardige indruk van het hele gebeuren hier. Maar ik ben gesloopt en neem niet veel meer op.

Na het avondeten ga ik, met hoofdlamp op, terug naar mijn cabin. Gelukkig geen slangen tegen gekomen maar wel een grote slak.

20221126_191706

En dan mijn nieuwe nestje in, veel nieuwe geluiden, allerlei geritsel. Ik zet nog een grote mot buiten en dan bedtijd.

Het hutje kraakt van alle kanten en het lijkt wel of er allerlei beesten rond mijn onderkomen sluipen, daar wordt ik toch een beetje onrustig van. Maar in slaap vallen is geen probleem. Ik wordt ’s nachts vaak wakker en het lijkt wel of de leeuwen zich hier ieder uur goed van zich laten horen, toch een beetje scary. Het lijken wel koekoek Leeuwen, LOL.

Op zondag gaat het er hier rustig aan toe. Beesten moeten verzorgd worden en daarna krijg ik alvast een introductie in de lessen die hier gegeven worden. Op maandag komt steeds weer een nieuwe groep (kansarme) kinderen (12- 13 jaar), een groep van 8  bestaande uit 4 jongens en 4 meisjes. Ze krijgen allerlei lessen, heel divers zoals over de omgeving/natuur, drugs, respect voor elkaar/beleefdheid,  vervuiling en zelfs over safe seks.

Op de terug weg loop ik langs de stokstaartjes waar een andere vrijwilligster mee aan het kroelen is. Dan loop ik ook het hok binnen en wordt goed besnuffeld door de 2 stokstaartjes en er 1tje kruipt zelfs bij mij op schoot.

Om 13.00 is het pannekoekentijd en verder wordt het vooral relaxen. De temperatuur is rond 22 graden, dus het valt qua hitte tot nu toe allemaal reuze mee.

’s Avonds  na het eten nog wat kletsen en kampuur waar er gezongen, gepraat en marsmellows worden geroosterd.

Daarna op tijd naar bed😅 want morgen moeten de beesten weer verzorgd worden om 7:30

1. S*:
    Wauw Marielle,
    Wat fijn om van je te horen, en dat je zo'n fijn hutje voor je alleen hebt, om alles te laten bezinken van alle fijne indrukken. Hou je safe, veel plezier, gezelligheid gewenst, dikke hug x
  2. Debbie:
    28 november 2022
    Hey ik dacht net na het werk op weg naar huis niks meer gehoort maar zie walla. Neem de tijd om daar te landen en succes juf marielle 😘
  3. Daphne:
    28 november 2022
    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen....Louise
    En aan die dierengeluiden wen je vast snel :-)
    Liefs
  4. Jack:
    28 november 2022
    Fijn dat je goed aangekomen bent!! En heb ff gegoogeld op Daktari, gaaf Mariëlle dat jij daar je steentje gaat bijdragen!! Succes en veel plezier!!
    Groet, Petra
  5. Christel:
    28 november 2022
    Fijn om weer wat van je te horen👌 en te lezen dat je herenigd bent met alle bagage 🥳, wel zo fijn !
    Wat een leuke cabin, dan kan je je ook af en toe terug trekken, dat is goed geregeld.
    Heel veel succes met alles bij Daktari😘
  6. Alexandra:
    28 november 2022
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Inderdaad even wennen aan alle geluiden.😀 geniet ervan meis.
  7. Liesbeth:
    29 november 2022
    Echt leuk om mee te kunnen lezen en beleven met jou. Geniet ervan!
  8. Sandra:
    30 november 2022
    Als je 's nachts je deur goed dicht doet ga je vast een geweldige tijd beleven. Kan niet wachten op je volgende verhaal. Dikke kus 😘