An adventurous hike on the table mountain

8 mei 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

5 uur in de ochtend is echt heel vroeg!

Om 5:30 wordt ik opgepikt. Na nog wat mensen opgehaald te hebben rijden we naar de startlocatie. Het is nog heel donker dus er worden hoofdlampjes uitgedeeld. We zijn met een groep van ongeveer 10

De eerste klim begint en het is al gelijk aanpoten. We klimmen tot aan de splitsing waar er 3 mensen kiezen voor het gemakkelijke pad. Het eerste stuk klimmen was al een te pittig voorproefje voor ze.

We ( de rest van de groep en de gids) gaan de route Indian Venster lopen. De hike heet, een adventurous hike on the table mountain en dat kan ik zeker beamen.

Start hikeZonsopgang

Na een tijdje begint de zon op te komen en dat levert prachtige plaatjes op. Wij gaan dus de tafelberg omhoog en daardoor heb je prachtig uitzicht op Lions Head en Signal hill.

Ik ben verreweg de oudste in de groep en de rest zijn allemaal twintigers behalve de gids Tariq die is in de 30. Ik hou de groep zeker niet op maar ik merk dat het een aanslag op mijn conditie is 😅

Na eerst fikse stukken te klauteren, komen we bij Indian Venster ( genoemd naar de route) Dit is een rotspartij die een mooie doorkijk geeft.

Indian Venster ja ja het lukt mij niet om deze te draaien 🤔😤Lions head in de ochtend zonLions head op de achtergrond

We hebben nu ongeveer 1,5 uur geklommen en de hele tocht duurt ongeveer 4 uur en is 4 km. De moeilijkste stukken moeten nog komen. Dus we klimmen gestaag door. Af en toe een kleine stop om wat te drinken.

Dan begint het "scrambelen" oftewel het echte klauteren en klimmen. Op rotsen goed mijn voeten neerzetten en je recht omhoog duwen en hijsen. Het is een hele uitdaging maar Tariq helpt ons goed. Soms zelfs moeten we ons aan kettingen omhoog trekken. Het is zeker geen route die ik zonder gids zou ondernemen want het is zeker niet altijd duidelijk hoe het "pad" loopt.

Zonsopgang compilatie

Ondertussen geregeld foto's maken en op adem komen. Wat zal ik vanavond goed slapen!  We lopen/ klimmen zo'n beetje om de rots heen waar de kabelbaan omhoog gaat. Op een bepaald moment gaat de cabine recht over ons heen en we krijgen gejuig van de mensen die er in zitten. Een stukje verder zien we, als we omlaag kijken, een stelletje vossies.

Vossie 2 Vossies

Die natuurlijk op de kiek gezet.

En dan komt het moment dat we bijna boven zijn. Er staat een bord voor de mensen die deze route willen afdalen: This is not a easy path down. En dan volgen nog een heleboel waarschuwingen 😳😏 Nou dat kan ik me voorstellen! Omlaag is zeker nog een stukje gevaarlijker dan omhoog.

Compilate op de tafelberg en er vlak voorMaquette vande tafelbergOmlaag kijkend over het randje van de Tafelberg

En dan is het zover, we zijn op table van de mountain. Na nog een paar mooie foto's nemen we de kabelbaan naar beneden. Ik ben behoorlijk moe maar zeker tevreden. Terug naar het hotel, douchen en dan een uurtje slaap in halen.

Het was een geweldige tocht!

1. S*:
    9 mei 2022
    Super zeg, goed gedaan Marielle
  2. Jack:
    10 mei 2022
    Gaaaaf Mariëlle!!!
  3. Christel:
    12 mei 2022
    Je bent een stoere bikkel !!💪
  4. Jack:
    16 mei 2022
    Gave tocht. Knap dat je dit hebt gedaan👍